Extra informatie

Algemene extra informatie voor ouders en verzorgers

Aanwezigheid op de draaiavond

De leiding is vanaf 5 minuten voor aanvang van de draaiavond aanwezig. Er zal vanaf 5 minuten voor het draaien toezicht zijn in de grote zaal. Wil je iets kort iets doorgeven, dan kan dat natuurlijk. Kom vooral even binnenlopen. Wil je iets overleggen of bespreken dat iets meer tijd kost, kom dan even aan het einde van de draaiavond. We hebben dan iets meer tijd. Kijk bij contactmogelijkheden voor de ander opties.

Parkeren:

Wanneer onze leden met de auto gebracht worden, kunnen ze afgezet worden bij het hek (aan de voorkant of de achterkant).

Loop je even mee of wil je wat overleggen? Parkeer de auto dan aan de achterkant van het gebouw (Hanenbergweg). Hier kun je de auto ook parkeren bij het ophalen van de kinderen.

Fietsen:

Veel leden komen met de fiets naar De Klomp. De fiets kun je op het terrein in de fietsenstalling zetten (bij de hoofdingang). Na het draaien verlaat je het terrein met de fiets aan de voorkant (Geukerdijk).

We willen graag iedereen erop attenderen dat het belangrijk is dat de verlichting van je fiets in orde is. Langs het bos aan de Geukerdijk is het zeer donker.

Uniform:

Bij Scouting De Klomp dragen wij een uniform. Op het moment dat jullie kind lid wordt van onze vereniging, vragen we jullie om een uniform aan te schaffen.

Op dit moment hebben nog veel leden het Scoutfit vest. Helaas wordt dit vest niet langer geproduceerd en is dus bijna niet meer verkrijgbaar.

De groepen Bevers t/m Grote Welpen dragen een groene blouse (welpenblouse). Vanaf de Scouts wordt er een beige blouse gedragen (scoutsblouse). Heeft je kind bij de grote welpen een nieuw uniform nodig, dan adviseren we alvast de overstap te maken naar een scoutsblouse. Deze blouses zijn te bestellen via scoutshop.nl.

Ook draagt iedereen die geïnstalleerd is een das met een klompje, een speltakteken en een scouting Nederland insigne. De kosten hiervoor zijn € 10,-. De leiding van de groep zal aangeven wanneer uw zoon of dochter geïnstalleerd gaat worden. Dit gebeurt meestal één keer per jaar tijdens een kamp of weekend.

Installeren en insignes

Minimaal één keer per jaar installeren we onze leden als scout. Bij het installeren ontvang je een speltakteken (Bevers, Welpen, Scouts, Explores en Roverscouts), een das met een klompje, een Scouting Nederland insigne en een naambandje van Scouting de Klomp.

Vaardigheidsinsignes

Bij De Klomp zijn we actief met het behalen van insignes voor tocht- en knooptechnieken.

De vaardigheidsinsignes kun je één keer per jaar behalen tijdens een speciale toetsweek. Gedurende het jaar zullen er activiteiten gedaan worden om de vaardigheden te trainen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het lopen van diverse tochten en pionieren.

Wanneer de “toets” is behaald ontvangt jullie zoon of dochter een insigne. Deze kan op het uniform worden gemaakt. Verdere informatie hierover ontvangt u vanuit de leiding van de groepen.

Foto’s en Social media

Wij hebben als Scouting de Klomp natuurlijk ook een website en een Facebook pagina.

Hierop willen we ook graag de activiteiten van onze groepen laten zien. Dit willen we doen doormiddel van verhalen, maar ook foto’s. Daarvoor hebben we natuurlijk wel uw toestemming nodig. Dit vragen we bij aanmelding van onze leden. Als je niet akkoord gaat met het feit dat wij foto’s van de groepsactiviteiten op onze website of Facebook pagina zetten, laat ons dat dan even weten via info@scoutingdeklomp.nl Wij zullen dan geen foto’s van jullie kind / kinderen plaatsen.

Overige (algemene) regels

Daarnaast kennen we binnen de Klomp een paar algemene regels om het met elkaar leuk te houden:

  • Onder de 18 jaar is het verboden om alcohol te drinken en te roken
  • In het gebouw en op ons scoutingterrein wordt niet gerookt

Schoonmaak ouders

Voor de schoonmaak van ons gebouw zijn we afhankelijk van de ouders van onze leden. Al sinds jaar en dag helpen de ouders van onze leden ons met de schoonmaak van het gebouw. Na de draai avonden laten de leiding ons gebouw bezemschoon achter. Verder verzorgen wij met alle leiding twee keer per jaar een grote schoonmaak door ons hele gebouw. Elke week is er ook een groepje ouders druk met de wekelijkse schoonmaak. We willen natuurlijk dat iedereen in een schoon en hygiënisch gebouw kan draaien. Als vereniging hebben we de afspraak gemaakt dat van elk lid een vader, moeder of ander familie lid ons hiermee helpt. Gemiddeld is het helpen schoonmaken ongeveer twee keer per jaar.

Als je jullie kind opgeeft als lid van de Klomp vragen we of jullie willen helpen met het schoonmaken van ons gebouw. Als u er voor kiest om niet te helpen met schoonmaken, dan verhogen wij de contributie met €40,- per jaar.